روانشناسی رشد کودک و پرورش نوین

آنچه مربیان و والدین باید در مورد رشد و آموزش کودکان خود بدانند

روانشناسی رشد کودک و پرورش نوین

آنچه مربیان و والدین باید در مورد رشد و آموزش کودکان خود بدانند

روانشناسی رشد کودک و پرورش نوین

لیسانس روانشناسی عمومی

دارای کارت مربیگری پیش دبستانی
جهاد دانشگاهی تهران


✅چه موقع نیازهای کودکان را برطرف کنم؟! کی و چه زمانی امکانات تکنولوژی در اختیار کودکان قرار دهیم؟!


✔️در مرحله اول  نیاز برای کودک ایجاد می‌شود و در مرحله دوم والدین نیاز کودک را برطرف می‌کنند.اگر والدین نیاز کودک را زودتر برطرف کنند و یا امکانات را زودتر برای کودک مهیا کنند، کودک بعدها در بزرگسالی به آن امکانات هیچ توجهی یا میلی نشان نخواهد داد چون آن را در کودکی دیده و در اختیار داشته و دیگر به آن شئ یا امکانات توجهی نشان نمی‌دهد و برایش جالب و جذاب نیست و نباید تعجب کنید که چرا کودک شما بهترین وسایل را دارد و باز سراغ وسایل یا اسباب بازی های دیگران یا کهنه یا چیزهای غیر جذاب می‌رود چون برای کودک بهترین ها عادی شده  پس بهتر است زودتر از موعد برای کودک هر امکانی یا شی یا اسباب بازی بزرگتر از سن خود را تهیه نکنیم.سعی کنیم به موقع و در صورت نیاز مهیا کنیم تا برای کودک هم جذاب و جالب باشد.


✔️ و اگر والدین دیرتر نیاز کودک را برطرف کنند مثل همان مطلب بالا خواهد بود یعنی آن نیاز برای کودک به اندازه ای که باید به موقع برطرف میشد جذاب نخواهد بود.


✔️ پس والدین عزیز اگر برای کودکانتان امکاناتی زودتر از موعدش فراهم کردید بدانید برای کودک مفید نیست و حتی ممکن مضر باشد. هرچیزی برای کودک سن مناسب و زمان مناسب دارد.


پ. ن:این نوشته مقاله کوتاهی است درباره ی برطرف کردن بموقع نیازهای کودک.

Zrahmatee.blog.ir 

zrahmatee

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی