روانشناسی رشد کودک و پرورش نوین

آنچه مربیان و والدین باید در مورد رشد و آموزش کودکان خود بدانند

روانشناسی رشد کودک و پرورش نوین

آنچه مربیان و والدین باید در مورد رشد و آموزش کودکان خود بدانند

روانشناسی رشد کودک و پرورش نوین

لیسانس روانشناسی عمومی

دارای کارت مربیگری پیش دبستانی
جهاد دانشگاهی تهران

کودک کج خلق و رام کردن کودک کج خلق

پنجشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۶، ۰۴:۰۹ ب.ظ


️️️️️️ 

️️️️️️ 

کودک کج خلق


سه نوع از کج خلقی وجود دارد. کج خلقی «توجه کردن» که کودک شما برای به دست آوردن توجه شما بدخلقی می کند. کج خلقی «قابل لمس» وقتی پیش می آید که اسباب بازی را از او می گیرید یا وقتی که چیزی را که می خواهد به او نمی دهید.

 

کج خلقی «اجتناب از فرمان بری» که کودک باهوش شما سعی می کند کاری را انجام دهد که نمی خواهد انجام دهد، مثل سوار شدن در صندلی کودک در ماشین یا پوشاندن کفش به او.


💕💕💕💕💕   


️️️️️️ 

رام کردن کج خلقی

 

1. توجهی نکنید: وقتی که کودک شما بدخلقی می کند احساسات بر عقلش سلطه دارد بنابراین کاملا ندیده اش بگیرید، صبر کنید، بعد به آرامی درباره موضوع صحبت کنید.


2. او را منحرف کنید: بعضی اوقات لازم است که توجه کودک را به چیز دیگری منحرف کنید. اگر او در مغازه ای کنار قفسه شیرینی توقف کرد بگویید فکر کنم قدری نوشیدنی خنک نیاز داریم با من بیا بگو کدام را بخریم!

💕💕💕💕💕   



️️️️️️ 

️️️️️️ 

رام کردن کج خلقی

 

3. به او عشق بدهید: به خاطر ذات کودکان، قدری عشق می تواند گریه آن ها را متوقف کند. آغوشی گرم می تواند در این دنیای بزرگ قدری احساس امنیت به کودک دهد و کج خلقی او را آرام کند.


4. قدری غذا یا سرگرمی پیشنهاد دهید: گرسنگی و خستگی بیش از حد، دو دلیل برای کج خلقی هستند. اگر دیدی که کج خلقی در ساعت خاصی و هر روز اتفاق می افتد، به او غذا دهید و بگذارید کمی در حال و هوای خودش باشد.


💕💕💕💕💕   

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۹/۱۶
  • ۲۷۲ نمایش
  • ZR Rahmatee

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی