روانشناسی رشد کودک و پرورش نوین

آنچه مربیان و والدین باید در مورد رشد و آموزش کودکان خود بدانند

روانشناسی رشد کودک و پرورش نوین

آنچه مربیان و والدین باید در مورد رشد و آموزش کودکان خود بدانند

روانشناسی رشد کودک و پرورش نوین

لیسانس روانشناسی عمومی

دارای کارت مربیگری پیش دبستانی
جهاد دانشگاهی تهران

اختلال یادگیریLearning Disorder

جمعه, ۷ مهر ۱۳۹۶، ۰۳:۳۲ ب.ظ



تعریف: یک نارسایی شناختی است. که در یک یا چند فرایند ذهنی در حوزه درک صحیح زبان گفتاری. خواندن. نوشتن. فکر کردن. حجی کردن. محاسبات ریاضی. مربوط میشود.  


جنسیت: تحقیقات مختلف نشان داده است که 80 درصد. افراد مبتلا به این اختلال افراد مذکر بوده و تنها20 درصد دختران را در برمیگرد. دید کلی این است که پسرها در مقیاس با دخترها از نظر جنسیتی آسیب پذیری بیشتری دارند که امری است ژنتیکی بواسطه آسیب پذیری کروموزوم y. (طبق مطلب چرا دخترها مقاوم و پسرها مبتلا هستند رو در همین وبلاگ مطالعه کنید)



مسله دیگر اینکه حداقل دخترها از نظر عقلی 2ماه از پسران جلوتر هستند.

هیچ یک از اینها این مسئله را توجیه نمیکند اما بهرحال جنسیت در این اختلال نقش دارد.


عده ای با تاکید بر نظریه رفتار گرایان علت اختلال یادگیری را حاصل از شرایط محیطی میدانند (بیرونی کودک مثل فقر محیطی ناشی از نارسایی در شیوه. آموزشی.  عدم توجه به تشویق و تنبیه به موقع. و تقویت رفتار کودک را علت اصلی میدانند. در نقطه مقابل رفتارگراها بسیاری دیگر علل LD را در درون کودک. بررسی میکنند. و علت آن را به نوعی ارتباط میدهند به نارسایی سیستم اعصاب مرکزی که این نارسایی یا در نتیجه وراثت. شرایط قبل از تولد. و یا هنگام تولد و یا بعد از تولد. بوجود میاد.


وراثت:

هنوز دلایل ژنتیکی محکمی درمورد ال دی بیان نشده. اختلالاتی همچون در ADHD هم این مسئله وجود دارد. علی رغم تحقیقاتی که در این مورد انجام شده و افرادی همچون استوارت عقیده دارند که وراثت در ADHD میتواند نقش داشته باشد و 20درصد کودکان بیش فعالی دارند دارای پدر. یا. مادر بیش فعال بوده اند. اما زمانی که ما عوامل دیگر را بررسی میکنیم نمیتوانیم عامل ژنتیک یا وراثت را خیلی پررنگ جلوه دهیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی